Soja w roli głównej- czyli pyszne drugie śniadanie w formie koktajlu



Zbliża się lato, zaczynamy o siebie dbać, o swoją sylwetkę i wtedy pojawia się w naszej głowie również myśl o zdrowym odżywianiu. Ostatnio w niemal każdej gazetce promocyjnej supermarketu znajdziemy promocje dotyczące mleka kokosowego, oleju kokosowego itp. Ludzie co raz częściej interesują się takimi artykułami i myślę, że to jest super! Nie ukrywam, że sama pokochałam tego typu produkty. Jednakże dzisiaj chciałabym się skupić na soi. Czy warto ją spożywać? Jakie ma właściwości?

Jak niemal w każdej dziedzinie, tak i przy spożywaniu soi ma ona tylu zwolenników, co przeciwników. Dlatego postaram się przedstawić informacje z jednej i drugiej strony a sami zdecydujecie w którym kierunku szybują Wasze przekonania. Jednakże może nie bez powodu jest ona nazywana królową wszystkich roślin, czy żółtym klejnotem
 
Bardzo często wegetarianie tym właśnie składnikiem zastępują białko pochodzenia zwierzęcego.  Zajmuje ona również bardzo ważne miejsce w kuchni dalekiego wschodu a co ciekawe uprawiana jest ona głównie w Stanach Zjednoczonych.

Bardzo ważne jest zachowanie stosownego umiaru spożywania soi, aby nie doprowadzić do powstania uczulenia. Przy różnych opracowaniach możemy przeczytać, iż zbyt duża ilość spożywania tej rośliny mogą nie tylko wpłynąć na zmniejszenie ilości testosteronu a także do zmniejszenia ruchliwości plemników. Ale po prostu jak przy wszystkim trzeba zachować umiar i będzie dobrze:)
 
Spożywanie mleka sojowego ma za to bardzo korzystny wpływ na cholesterol oraz stanowi świetną profilaktykę przy chorobach serca. W okresie menopauzalnym właściwości soi mogą przyczynić się do złagodzenia zmian hormonalnych  oraz uchronić kobiety przed przedwczesną osteoporozą. U panów natomiast związki zawarte w soi mogą redukować ryzyko zachorowania na raka prostaty.

Dobra, dość teorii :) Chciałabym podzielić się z Wami drogie mamuśki i nie tylko ostatnio przeze mnie (i mojego męża) przetestowanymi przepisami na koktajle właśnie na bazie mleka sojowego. Świetnie sprawdzają się jako drugie śniadanie, ponieważ są naprawdę pożywne.

Na początek trzy propozycje z mleka sojowego waniliowego. Może nie jest ono super fit, ale jest naprawdę pyszne!
 
Propozycja nr 1

Pół szklanki mleka sojowego waniliowego
Pół banana
Jedno kiwi
Łyżka płatków owsianych górskich
Łyżeczka wiórek kokosowych



Propozycja nr 2
Pół szklanki mleka sojowego waniliowego
Jabłko
Łyżeczka truskawkowego lio shake z Foods by Ann
Łyżeczka kakao (ja również użyłam z serii Foods by Ann)


Propozycja nr 3
Pół szklanki mleka sojowego waniliowego
Jabłko
Pół banana
Łyżka wiórek kokosowych



Jeszcze dwie propozycje na bazie naturalnego mleka sojowego:

Propozycja nr 1
Pół szklanki mleka sojowego
Banan
Kiwi
Łyżeczka wiórek kokosowych
Łyżeczka kakao (użyłam Foods by Ann)



Propozycja nr 2
Pół szklanki mleka sojowego
Pół banana
Kiwi
Dwa daktyle
Niewielka garść suszonej żurawiny
Daktyle oraz żurawinę wcześniej przez 15 minut moczyłam w wodzie.



Teraz pozostaje mi już tylko życzyć Tobie smacznego i do zobaczenia przy kolejnym artykule!


Na moim profilu na facebooku zawsze świeże informacje na temat nowego postu-zapraszam:)

Możesz mnie śledzić również na instagramie: https://www.instagram.com/swiadoma_mama/
 




Komentarze

Popularne posty